Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Learning democracy in a new society. German orientation courses for migrants through the lens of Buber's dialogical education
Autoren GND-ID;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 275-291 ZDB
Dokument  (418 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Migration; Migrant; Demokratische Bildung; Integrationskurs; Demokratieverständnis; Politische Bildung; Dialogisches Lernen; Buber, Martin; Deutschland
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Migrants, coming to Germany, must attend integration courses in order to obtain a residence permit. These courses are comprised of a language section as well as an orientation section. The latter’s purpose is, according to the German Federal Agency for Migration and Refugees (BAMF), the transmission of knowledge of the German legal system, culture, and history and especially of democratic values of the German political system (BAMF, 2017, p. 6). This article examines the challenges that instructors and participants of those courses face when it comes to the teaching and learning of democratic values, based on a qualitative research conducted in 2018. As the theoretical lens, this article incorporates the concept of dialogue by Martin Buber. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs1674
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.11.2020
QuellenangabeKloubert, Tetyana; Dickerhoff, Inga: Learning democracy in a new society. German orientation courses for migrants through the lens of Buber's dialogical education - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 275-291 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210878 - DOI: 10.25656/01:21087
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)