Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Mobilising experiences of migration. On the relational work of study circle leaders with asylum seekers
Autoren ; GND-ID ORCID; GND-ID ORCID;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 321-333 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Migration; Migrant; Asyl Suchender; Gespräch; Diskussion; Erfahrungsaustausch; Flucht; Erwachsenenbildner; Volkshochschule; Volkshochschulkurs; Leitung; 21. Jahrhundert; Schweden
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Adult education and its teachers have an important role when it comes to providing knowledge that prepares asylum seekers for a potential life in a new country of residence. In this article we focus on the study circles organised by study associations and analyse the way study circle leaders (SCLs) mobilise their experience of migration in their work with asylum seekers. The article is based on interviews with SCLs and managers, who have been SCLs themselves, and by drawing on a social psychological approach, we analyse SCLs’ relational work with the participants. The analysis shows that SCLs’ migrant background is mobilised as a pedagogical resource and has a prominent influence on the relationship with the participants. However, the relationship is a balancing act, since there is a risk that the asymmetrical pedagogical relationship becomes more symmetrical and thus turns into friendship, guardianship and/or social work. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.11.2020
Empfohlene ZitierungNyström, Sofia; Dahlstedt, Magnus; Fejes, Andreas; Mešic, Nedžad: Mobilising experiences of migration. On the relational work of study circle leaders with asylum seekers - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 321-333 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210907 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs1797
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)