Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Transformative learning theory and migration. Having transformative and edifying conversations
Autor GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 367-381 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Migrant; Lerntheorie; Lernen; Konversation; Transformation; Selbstreflexion; Mezirow, Jack
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Pädagogische Psychologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper introduces the concept of transformative conversation inspired by Arcilla's concept of edifying conversation, as an extension of TL theory's notion of discourse, in the context of adult education and migration. By contrasting the idea of exchanging arguments with opening space for conversation and one's private quest for meaning and self-understanding, I introduce the idea of becoming a fellow transformative conversationalist as an appropriate attitude for promoting TL. I will (1) differentiate between an instrumental and a transformative notion of learning in the context of migration; (2) engage Rorty in a conversation with TL theory; (3) introduce Arcilla's concept of edifying conversation to join and broaden the ongoing conversation and develop the concept of transformative conversation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.11.2020
Empfohlene ZitierungEschenbacher, Saskia: Transformative learning theory and migration. Having transformative and edifying conversations - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 367-381 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210935 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs1678
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)