Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Knowledge 'transfer' as sociocultural and sociomaterial practice. Immigrants expanding engineering practices in Canada
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 383-397 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Migration; Migrant; Wissenstransfer; Wissensaustausch; Ingenieur; Migrationsforschung; Soziokulturelle Theorie; Kanada
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Research on migration and knowledge transfer predominantly focuses on expatriate and return migrants, who are acclaimed for transferring knowledge from the west to the rest of the world. Not only does the literature reinforce the west as the epistemic centre, but it conjures a realist image of knowledge as an objective thing. To interrupt these images, this paper examines the knowledge transfer experiences of 22 immigrant engineers in Canada. Theoretically, it posits knowledge transfer as an effect of immigrants’ enrolment in sociocultural and sociomaterial practices within professions. Empirically, it pinpoints three ways in which immigrants help expand engineering practices, i.e., assembling knowledge, mobilizing the capacity of learning to learn, and negotiating being and becoming. The process of transfer, as accounted by research respondents, is enabled through access to epistemic and boundary objects, reception of peer professionals, and the rise of (niche) needs. The paper draws on a narrative case study. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.11.2020
Empfohlene ZitierungShan, Hongxia: Knowledge 'transfer' as sociocultural and sociomaterial practice. Immigrants expanding engineering practices in Canada - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 383-397 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210945 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs1476
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)