Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Continuity and change. Migrants' experiences of adult language education in Sweden
Autoren ; ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 399-414 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Migrant; Schwedisch; Fremdsprachenkurs; Bildungspolitik; Zweitsprachenerwerb; Sprachkompetenz; Interview; Schweden
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Fachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article aims to explore continuity and change in adult migrants’ experiences of Swedish for immigrants (SFI), a state-subsidised language programme for basic Swedish. The study has a longitudinal and comparative design, drawing on discourse analysis of qualitative interviews conducted with language learners in 2001/2002 and 2015/2016. This period was characterized by important societal shifts, defined by increased migration, growing tension between discourses on rights and obligations of adult migrants living in Sweden, and an intensified marketisation of the Swedish education system derived from neoliberal principles. The study describes how these changes affected SFI as well as the conceivable impact that restructuring the language programme had on the learners. Ultimately, the study highlights tensions between various state initiatives that impacted the language programme and the SFI participants’ experiences of being adult language learners. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.11.2020
Empfohlene ZitierungAhlgren, Katrin; Rydell, Maria: Continuity and change. Migrants' experiences of adult language education in Sweden - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 3, S. 399-414 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210952 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs1680
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)