Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Capitalism, migration, and adult education. Toward a critical project in the second language learning class
Autoren GND-ID ORCID; GND-ID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 1, S. 65-79 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Kapitalismus; Migration; Zweitsprachenerwerb; Fremdsprachenkurs; Kritische Pädagogik; Migrant; USA; Deutschland
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Migration has become both a consequence of and support structure for global racialised capitalism. A presumed source of support for the people who migrate is adult education, especially the second language learning class. However, as a state organized institution, the policies and practices that govern second-language courses serve to inculcate the ideologies and values that support a racialised capitalist system. We draw on two case examples – the U.S. and Germany – to demonstrate these entanglements. We engage Freire’s critical pedagogy wherein learning contexts encourage students to question the realities of their lives, and Foucault’s ideas regarding heterotopian places where the hegemonic norm is suspended and different approaches of pedagogical work can be implemented. We conclude with the suggestion of different pedagogical paths – a ‘pedagogy of dreaming’ and a ‘pedagogy of courage.’ (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2021
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs3464
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.04.2021
QuellenangabeHeinemann, Alisha M. B.; Monzó, Lilia: Capitalism, migration, and adult education. Toward a critical project in the second language learning class - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 1, S. 65-79 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219635 - DOI: 10.25656/01:21963
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)