Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Confronting myself. Using auto/biography to explore the impact of class and education on the formation of self and identity
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 1, S. 95-108 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Autobiografie; Biografie; Promotion; Honneth, Axel
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this paper I illustrate how auto/biography, drawing on feminist research methodology, enabled me to chronicle and theorise the lived experience of class relations in the academy. I explain how auto-diegetic auto/biographical doctoral research has provided me with ‘both a mode of representation and a mode of reasoning’ (Richardson, 1997, p. 28) which was therapeutic, reflexive, as well as agentic to help me understand the sense of displacement in the academy and how I used my doctorate to redress that. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2021
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.04.2021
Empfohlene ZitierungStone, Paula: Confronting myself. Using auto/biography to explore the impact of class and education on the formation of self and identity - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 1, S. 95-108 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219659 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs1346
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)