Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222437
DOI: 10.25656/01:22243
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222437
DOI: 10.25656/01:22243
Titel |
Standard human rights. Addressing the topics of flight, forced migration, asylum and racist discrimination in education practice |
---|---|
Urheber (Inst.) | German Institute for Human Rights |
Originalveröffentlichung | Berlin : Deutsches Institut für Menschenrechte 2020, 102 S. - (Education) |
Dokument | Volltext (2.134 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungspraxis; Flucht; Asyl; Rassismus; Menschenrechte; Bildung; Erfahrungsbericht; Interview; Projekt; Deutschland |
Teildisziplin | Fachdidaktik/fächerübergreifende Bildungsthemen Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-946499-72-5; 9783946499725 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | This manual distils the essence of the project „Maßstab Menschenrechte”. This two-year project, funded by the „Demokratie Leben!” programme, developed, organised and ran workshops on the topics of flight, forced migration, asylum and racism. The aim was to approach these topics on the basis of sound methodology, expert knowledge on the topics, and human rights expertise. To this end, the German Institute for Human Rights worked with education practitioners from organisations run by and for persons with experience of flight, forced migration and racism and with (refugee) activists. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 27.05.2021 |
Quellenangabe | Standard human rights. Addressing the topics of flight, forced migration, asylum and racist discrimination in education practice. Berlin : Deutsches Institut für Menschenrechte 2020, 102 S. - (Education) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222437 - DOI: 10.25656/01:22243 |