Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
The method of the socio-spatial map for the reconstruction of transformative educational processes in educational contexts
Autoren GND-ID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 2, S. 207-215 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Sozialer Raum; Erweitertes Bildungsangebot; Raum; Bildungsforschung; Habitus; Sozialforschung; Methode; Dokumentarische Methode; Methodologie; Narratives Interview; Triangulation
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Sozialpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-7423; 2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article is concerned with the method of the socio-spatial map. It is a method that combines visual (sketches/drawings) with verbal expressions (interviews) in a triangulating manner. This process is particularly suited to empirical questions and analyses of educational contexts, processes and strategies within the framework of extended education, as they are too complex to be captured solely by a single method. Rather, educational processes require a methodical-methodological design that enables as holistic a reconstruction as possible, within the mode of language and visualization, fundamental dispositions, experiences and forms of processing. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2019
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v7i2.08
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am04.08.2021
QuellenangabeMaschke, Sabine; Wellnitz, Verena: The method of the socio-spatial map for the reconstruction of transformative educational processes in educational contexts - In: International journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 2, S. 207-215 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228950 - DOI: 10.25656/01:22895
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)