Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228950
DOI: 10.25656/01:22895; 10.3224/ijree.v7i2.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228950
DOI: 10.25656/01:22895; 10.3224/ijree.v7i2.08
Titel |
The method of the socio-spatial map for the reconstruction of transformative educational processes in educational contexts |
---|---|
Autoren | Maschke, Sabine ; Wellnitz, Verena |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 2, S. 207-215 |
Dokument | Volltext (294 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Sozialer Raum; Erweitertes Bildungsangebot; Raum; Bildungsforschung; Habitus; Sozialforschung; Methode; Dokumentarische Methode; Methodologie; Narratives Interview; Triangulation |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Sozialpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-7423; 2196-3673; 21967423; 21963673 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2019 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This article is concerned with the method of the socio-spatial map. It is a method that combines visual (sketches/drawings) with verbal expressions (interviews) in a triangulating manner. This process is particularly suited to empirical questions and analyses of educational contexts, processes and strategies within the framework of extended education, as they are too complex to be captured solely by a single method. Rather, educational processes require a methodical-methodological design that enables as holistic a reconstruction as possible, within the mode of language and visualization, fundamental dispositions, experiences and forms of processing. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2019 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 04.08.2021 |
Quellenangabe | Maschke, Sabine; Wellnitz, Verena: The method of the socio-spatial map for the reconstruction of transformative educational processes in educational contexts - In: International journal for research on extended education : IJREE 7 (2019) 2, S. 207-215 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-228950 - DOI: 10.25656/01:22895; 10.3224/ijree.v7i2.08 |