Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
A framework for developing the knowledge and competencies of the outside school hours services workforce
Autoren ORCID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 17-33 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Personalentwicklung; Betreuer; Schulalter; Mentor; Kompetenzentwicklung; Qualifikationsentwicklung; Außerschulischer Lernort; Nachschulische Betreuung; Kinderbetreuung; Kinderfürsorge; Erwachsenenbildung; Programm; Australien
TeildisziplinSozialpädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):A skilled workforce is critical to the delivery of quality school age care services. A strategy called Core Knowledge and Competency (CKC) Framework was designed to build the skills and knowledge of after school care educators as they provided before and after school programs in Queensland, Australia. The strategy was to help educators meet the Australian National Quality Standard for Early Childhood Education and Care and School Age Care (National Quality Standards) (NQS). This article describes the use of realist evaluation principles to examine the implementation of this strategy. Improvements to the quality of the workforce were reported including less staff turnover, increased capacity and competence of educators which would result in enhanced outcomes for children. However the implementation of the strategy relied on highly competent leaders within the services. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2016
zusätzliche URLsDOI: 10.3224/ijree.v4i2.25779
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.08.2021
QuellenangabeCartmel, Jennifer; Brannelly, Kylie: A framework for developing the knowledge and competencies of the outside school hours services workforce - In: International journal for research on extended education : IJREE 4 (2016) 2, S. 17-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229035 - DOI: 10.25656/01:22903
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)