Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
"Real learning" in service learning: Lessons from La Clase Mágica in the US and Spain
Autoren ORCID; ORCID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 63-78 ZDB
Dokument  (588 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Student; Hochschule; Soziales Engagement; Lernen; Lernmethode; Gesellschaft; Community; Lernprozess; Soziokulturelle Aktivität; Hispanoamerikaner; Sinti und Roma; Ethnische Minderheit; Hochschullehre; Informelles Lernen; Narration; Pilotstudie; Qualitative Forschung; Grounded Theory; USA; Spanien
TeildisziplinBildungssoziologie
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this article, we present initial findings of an exploratory-pilot research study that focuses on "service learning" as a framework to examine "real learning" and identity changes of university students participating in a community based educational activity known as "La Clase Mágica." Student's reports and fieldnotes from two distinct locations: the original 25-year old project located in San Diego, California and a recent adaptation in Seville known as LCM-Seville, now completing two academic years of experience. The two programs in San Diego (US) and Seville (Spain) illustrate the types of learning that students acquire as they engage community members in activities that support community participants' development. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabeGómez-Estern, Beatriz Macías; Martínez-Lozano, Virginia; Vásquez, Olga A.: "Real learning" in service learning: Lessons from La Clase Mágica in the US and Spain - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 63-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229867 - DOI: 10.25656/01:22986
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)