Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Dancing ethnicity: A qualitative exploration of immigrant youth agency in an ethnically specific program
Autoren ORCID;
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 79-103 ZDB
Dokument  (635 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ethnische Gruppe; Migrant; Ethnische Identität; Jugendlicher; Tanzen; Außerschulische Jugendbildung; Kulturelle Aktivität; Selbstkonzept; Qualitative Forschung; Explorative Studie; Kolumbien; USA
TeildisziplinInterkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft
Bildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article addresses a conceptual gap in the Out-of-School Time literature by offering a framework to study the relationship between ethno-cultural components in programs focused on youth ethnic culture (ESPs) and ethnic identity development among longterm participants. Using qualitative methodologies, it examined the meaning-making of eight Colombian immigrant youth participants in ColDance, an after-school program focused on Colombian culture in Boston. Findings suggest ColDance played a powerful role in fostering a positive connection with youth's ethnic heritage crystallized in tangible dancing skills and specific knowledge about Colombian traditions. It provided and nurtured cultural brokers who eased youth's adaptation process. Further, it suggests that a performance-oriented program may expose youth to receptive audiences that function as social mirrors fostering positive self-concepts. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2014
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.11.2021
QuellenangabePineda, Claudia G.; Nakkula, Michael J.: Dancing ethnicity: A qualitative exploration of immigrant youth agency in an ethnically specific program - In: International journal for research on extended education : IJREE 2 (2014) 2, S. 79-103 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229878 - DOI: 10.25656/01:22987
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)