Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230131
DOI: 10.25656/01:23013; 10.17899/on_ed.2018.1.9
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230131
DOI: 10.25656/01:23013; 10.17899/on_ed.2018.1.9
Titel |
A brief comment on the interpretation of Humboldt |
---|---|
Autor |
Schluss, Henning ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 2 S. ![]() |
gehört zu: | The independence of education |
Dokument | Volltext (229 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Bildungsideal; Interpretation; Kommentar; Humboldt, Wilhelm von |
Teildisziplin | Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Giesinger’s assessment is based on a misunderstanding. Humboldt develops his construction precisely not with respect to the liberal state, but to the monarchic and absolutist state. Democratic states, according to Humboldt, both in antiquity and in his own days, have certainly intervened into individual education and limited liberties. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Schluss, Henning: A brief comment on the interpretation of Humboldt - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 2 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230131 - DOI: 10.25656/01:23013; 10.17899/on_ed.2018.1.9 |