Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230219
DOI: 10.25656/01:23021; 10.17899/ON_ED.2018.2.3
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230219
DOI: 10.25656/01:23021; 10.17899/ON_ED.2018.2.3
Titel |
Working with/in/against more-than-human environmental sustainability education |
---|---|
Autor |
Gough, Annette ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 2, 5 S. ![]() |
Dokument | Volltext (238 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Umweltbildung; Feministische Theorie; Literaturanalyse; Nachhaltigkeit; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Humanismus |
Teildisziplin | Umweltpädagogik Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | This article moves beyond the anthropocentric agenda that is currently dominating environmental sustainability education and looks to what authors such as Carolyn Merchant, Elspeth Probyn and Stefan Helmreich can bring to these spaces, working with/in/against feminist new materialism and ecofeminism in a more-than-human environmental sustainability education. |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 01.09.2023 |
Quellenangabe | Gough, Annette: Working with/in/against more-than-human environmental sustainability education - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 2, 5 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230219 - DOI: 10.25656/01:23021; 10.17899/ON_ED.2018.2.3 |