Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230639
DOI: 10.25656/01:23063; 10.17899/ON_ED.2020.7.5
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230639
DOI: 10.25656/01:23063; 10.17899/ON_ED.2020.7.5
Titel |
On the epistemic decolonization of 'Western' education. Reflections on the history of pedagogy |
---|---|
Autor | Knobloch, Phillip |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 3 (2020) 7, 4 S. |
Dokument | Volltext (328 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungsgeschichte; Bildungstheorie; Erkenntnistheorie; Wissenschaftsgeschichte; Pädagogik; Geschichte <Histor>; Kolonialismus; Dekolonisation; Westliche Welt; Diskurs; Eurozentrismus; Kritik; Überwindung; Deutschland |
Teildisziplin | Historische Bildungsforschung Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In German-speaking educational discourses, voices are increasingly being raised, which are calling for an overcoming of Eurocentric perspectives. This, however, not only raises the question of how such perspectives can be overcome, but also what it is exactly that needs to be overcome. Only when the matter of what is to be overcome has been clarified, can we discuss how this may be achieved. In this article, these questions will be discussed with respect to the educational genre called history of pedagogy (Geschichte der Pädagogik), which has played, and still does play, a central role in the tradition of German pedagogy. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2020 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 08.05.2024 |
Quellenangabe | Knobloch, Phillip: On the epistemic decolonization of 'Western' education. Reflections on the history of pedagogy - In: on education. Journal for research and debate 3 (2020) 7, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230639 - DOI: 10.25656/01:23063; 10.17899/ON_ED.2020.7.5 |