Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230662
DOI: 10.25656/01:23066; 10.17899/ON_ED.2020.7.8
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230662
DOI: 10.25656/01:23066; 10.17899/ON_ED.2020.7.8
Titel |
The trouble of Western education |
---|---|
Autor |
Gaudelli, William ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 3 (2020) 7, 4 S. ![]() |
Dokument | Volltext (225 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Bildungssystem; Bildung; Schule; Gesellschaft; Westliche Welt; Soziale Ungleichheit; Entfremdung; Umweltbildung; Nachhaltige Entwicklung; Anthropozentrik; Reform; Herausforderung; Analyse; Zukunft; Kritik |
Teildisziplin | Bildungssoziologie Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Western education is paradoxically a progenitor of the contemporary global moment and a foil to the continuation of the world that it helped create. This might seem to be a hyberbolic claim yet the evidence grows more abundant as time passes. The litany of troubles that can be laid at the doorstep of Western education, in part, include the environmental catastrophe in all its manifestations, the growing anomic sense of alienation that besets Western societies, chasmic economic inequalities, and related displacement of people from their polities, or the absence of any legal citizenship that besets millions, to name just a few. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2020 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 13.05.2024 |
Quellenangabe | Gaudelli, William: The trouble of Western education - In: on education. Journal for research and debate 3 (2020) 7, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230662 - DOI: 10.25656/01:23066; 10.17899/ON_ED.2020.7.8 |