Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Creating connections for expansive learning in crisis-laden times of long-term unemployment
Autor GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 3, S. 251-266 ZDB
Dokument  (471 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Lernen; Krise; Langzeitarbeitslosigkeit; Soziale Kompetenz; Erweiterte Lernformen; Biografieforschung; Perspektive; Arbeitsmarkt; Berufslaufbahn; Zukunftsvorstellung; Biografisches Interview; Narratives Interview; Deutschland
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper deals with the crises of long-term unemployment using subject theory, biographical research and critical theory as the framework. Based on narrative-biographical interviews with long-term unemployed people, I identify the factors and conditions that turn long-term unemployment into a crisis, arguing that expansive learning processes and the competence of utopian thinking are essential for creating visions of one’s occupational future as well as (social) utopias, thus, being a way out of these crises. The findings of the data show that subjective crises in times of prolonged unemployment are not always caused by unemployment itself and that existing visions of the occupational future cannot always be pursued. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2021
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.3882
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am03.11.2021
QuellenangabeBonna, Franziska: Creating connections for expansive learning in crisis-laden times of long-term unemployment - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 12 (2021) 3, S. 251-266 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-235780 - DOI: 10.25656/01:23578
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)