Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Paraplegic women's emancipation along their vocational pathways. The potential contributions of Freirean, structural and post-structural feminist pedagogies
Autoren ORCID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 13 (2022) 1, S. 25-38 ZDB
Dokument  (408 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Frau; Querschnittslähmung; Berufslaufbahn; Feminismus; Feministische Pädagogik; Körperbehinderung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Gender; Berufliche Rehabilitation; Poststrukturalismus; Freire, Paulo; Qualitative Forschung; Autobiografie; Französischsprachige Schweiz; Schweiz
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426; 20007426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):We have recently completed doctoral research on the reconstruction of paraplegic men’s and women’s vocational trajectories in French-speaking Switzerland. Based on three female informants’ life narratives, we analyse issues of gendered vocational guidance, pathways and identities in paraplegic people’s life courses. We shape some emancipating experience models and discourses about action, which empower the female informants on their vocational pathways. Our objective is here to point to the potential support that an emancipatory, feminist pedagogical approach could offer paraplegic women in the further development of personal models, and discourses of self in the conduct of their educational and vocational life. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.3985
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am17.02.2022
QuellenangabePont, Elena; Collet, Isabelle: Paraplegic women's emancipation along their vocational pathways. The potential contributions of Freirean, structural and post-structural feminist pedagogies - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 13 (2022) 1, S. 25-38 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-241868 - DOI: 10.25656/01:24186
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)