Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-248371
DOI: 10.25656/01:24837; 10.3224/96665045
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-248371
DOI: 10.25656/01:24837; 10.3224/96665045
Titel |
The Need to Belong in Secondary School. A Social Work Science Study of Austrian and Australian Students |
---|---|
Autor |
du Plessis-Schneider, Sharon ![]() |
Originalveröffentlichung | Opladen; Berlin; Toronto : Budrich Academic Press 2022, 290 S. - (Dissertation, Pädagogische Hochschule Weingarten, 2022) |
Dokument | Volltext (2.925 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Soziale Arbeit; Schulsozialarbeit; Schulsozialarbeiter; Schule; Soziales System; Menschenrechte; Schulbildung; Schulalltag; Schüler-Schüler-Beziehung; Bedürfnis; Zusammengehörigkeit; Vergleich; Vergleichende Bildungsforschung; Empirische Untersuchung; Österreich; Australien |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Sozialpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-96665-942-0; 978-3-96665-045-8; 9783966659420; 9783966650458 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2022 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat Qualifikationsarbeit (Dissertation, Habilitationsschrift) |
Abstract (Englisch): | Our social interactions are driven by complex biopsychic processes that are complicated by the fact that humans are individuals and at the same time members of one or more social systems, such as schools. This book contributes to explaining the social mechanisms influencing students‘ “need to belong” fulfilment at school. The theoretical framework is informed by human needs understood as cognitive mechanisms of neural processes that regulate human behaviour and bio-values. The fieldwork was conducted in two secondary schools in Austria and Australia. Based on the findings, the transformative three-step approach suggests a course of action for student belonging. (DIPF/Verlag) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 12.07.2022 |
Quellenangabe | du Plessis-Schneider, Sharon: The Need to Belong in Secondary School. A Social Work Science Study of Austrian and Australian Students. Opladen; Berlin; Toronto : Budrich Academic Press 2022, 290 S. - (Dissertation, Pädagogische Hochschule Weingarten, 2022) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-248371 - DOI: 10.25656/01:24837; 10.3224/96665045 |