Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022
DOI: 10.25656/01:2602
URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022
DOI: 10.25656/01:2602
Titel |
Trust, space, time and opportunities. Case study report on participation and non-formal education in the support for young people in transitions to work in West-Germany (WP 6) |
---|---|
Autoren | Pohl, Axel; Stauber, Barbara |
Originalveröffentlichung | Tübingen : Institut für regionale Innovation und Sozialforschung 2004, 49 S. - (IRIS Arbeitspapiere; 1-2004) |
Dokument | Volltext (1.215 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Informelle Bildung; Nichtformale Bildung; Partizipation; Jugendlicher; Benachteiligter Jugendlicher; Übergang Schule - Beruf; Fallstudie; München; Stuttgart; Deutschland |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Sozialpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2004 |
Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
Abstract (Englisch): | This report presents West German findings of the European research project ‘Youth policy and participation – Potentials of participation and informal learning in transitions to work (YOYO)’. It is based on the analysis of in-depth interviews with young people from two youth schemes and the evaluation of two case studies of the respective projects. [...] Two projects have been selected which try to overcome this gap: La Silhouette (Munich) [and] Mobile Youth Work (Stuttgart). (DIPF/Orig.) |
Abstract (Deutsch): | Fallstudienbericht zu Partizipation und non-formeller Bildung in Unterstützungsmaßnahmen für Jugendliche im Übergang in den Beruf. Westdeutscher Teil des Europäischen Forschungsprojekts YOYO (Jugendpolitik und Partizipation).(Autor) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 23.02.2010 |
Quellenangabe | Pohl, Axel; Stauber, Barbara: Trust, space, time and opportunities. Case study report on participation and non-formal education in the support for young people in transitions to work in West-Germany (WP 6). Tübingen : Institut für regionale Innovation und Sozialforschung 2004, 49 S. - (IRIS Arbeitspapiere; 1-2004) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022 - DOI: 10.25656/01:2602 |