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Titel
Subjektlosigkeit und Verselbstständigung. Zur Verwobenheit von wissenschaftlicher Wissensproduktion und Qualifizierung
Autor
OriginalveröffentlichungErziehungswissenschaft 34 (2023) 66, S. 7-14 ZDB
Dokument  (181 KB)
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Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0938-5363; 1862-5231; 09385363; 18625231
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Deutsch):Susann Hofbauer setzt sich mit dem Beitrag von Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern in Qualifizierungsphasen zur Erweiterung wissenschaftlichen Wissens insgesamt auseinander und fragt unter Rückgriff auf aktuelle Daten nach den Bedingungen, unter welchen diese forschen. (DIPF/Orig.)
Abstract (Englisch):The scientific production of knowledge is closely linked to qualification projects. Both – knowledge production and qualification – are relevant to educational research. Although “qualification” may not be a genuine basic term from the perspective of educational research, it does refer to processes of subjectification and institutional processes of enabling and ways of (self-)knowledge. In all brevity, three perspectives are presented: the enabling of knowledge production in higher education, the significance of qualification work as the production of subjectlessness in the social events of science, and – following on from this – the consideration of educational research in the light of precisely these perspectives. (DIPF/Orig.)
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Eintrag erfolgte am06.07.2023
QuellenangabeHofbauer, Susann: Subjektlosigkeit und Verselbstständigung. Zur Verwobenheit von wissenschaftlicher Wissensproduktion und Qualifizierung - In: Erziehungswissenschaft 34 (2023) 66, S. 7-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-268959 - DOI: 10.25656/01:26895; 10.3224/ezw.v34i1.02
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