Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care. Approaches and experiences from selected countries
Weitere BeteiligteKlinkhammer, Nicole [Hrsg.] GND-ID; Schäfer, Britta [Hrsg.] GND-ID; Harring, Dana [Hrsg.] GND-ID; Gwinner, Anne [Hrsg.] GND-ID
OriginalveröffentlichungMünchen : Deutsches Jugendinstitut 2017, 232 S. - (Wissenschaftliche Texte)
Dokument (2.267 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenInternational Center Early Childhood Education and Care (ICEC)
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-86379-251-0; 9783863792510
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In many countries, quality regulation and assurance in early childhood education and care (ECEC) are challenging matters that widely dominate current debates. Within the past years, approaches to quality regulation and assurance have been put into practice in different ways. This volume provides a broad insight into diverse systems of monitoring ECEC quality. Such a bundling and analysis of international systems and their approaches does not yet exist in this form. The International Center Early Childhood Education and Care (ICEC) has taken that as an occasion to elaborate this volume at hand.
zusätzliche URLs
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.11.2023
QuellenangabeKlinkhammer, Nicole [Hrsg.]; Schäfer, Britta [Hrsg.]; Harring, Dana [Hrsg.]; Gwinner, Anne [Hrsg.]: Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care. Approaches and experiences from selected countries. München : Deutsches Jugendinstitut 2017, 232 S. - (Wissenschaftliche Texte) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-279202 - DOI: 10.25656/01:27920
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen