Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284233
DOI: 10.25656/01:28423; 10.13124/9788860461957
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284233
DOI: 10.25656/01:28423; 10.13124/9788860461957
Titel |
Integrating classroom-based negotiation into a syllabus. A multicycle action research study |
---|---|
Autor |
Prior, Jemma ![]() |
Originalveröffentlichung | Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2023, VI, 255 S. |
Dokument | Volltext (4.035 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Sprachunterricht; Fremdsprachenunterricht; Hochschulbildung; Sprachlehrforschung; Englisch; Englischunterricht; Aktionsforschung; Fremdsprachenkurs; Wissenschaftssprache; Literaturübersicht; Lehrplan; Lehrplangestaltung; Lernender; Sprachmodell; Unterrichtssprache; Englisch als Zweitsprache; Ökonomie; Student; Sprachkompetenz; Mixed-Methods-Design; Datenerhebung; Quantitative Forschung; Qualitative Forschung; Fragebogenerhebung; Interview; Bozen; Südtirol |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-88-6046-195-7; 9788860461957 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This action research (AR) study concerns an English for Specific Academic Purposes (ESAP) course taught to undergraduate economics students at the Free University of Bozen-Bolzano, a trilingual university in Italy whose degree programmes are taught in German, Italian and English. Despite English for Specific Purposes being an approach to address learner needs, no accurate needs analysis had been conducted. Therefore this study instituted a wide-ranging needs analysis and from the data collected a new learner-centred syllabus was developed for the ESAP course that blended elements from both a product and process approach to syllabus design using classroom negotiation to foster productive skills. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 17.01.2024 |
Quellenangabe | Prior, Jemma: Integrating classroom-based negotiation into a syllabus. A multicycle action research study. Bozen : Bozen-Bolzano University Press 2023, VI, 255 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284233 - DOI: 10.25656/01:28423; 10.13124/9788860461957 |