Detailanzeige
Titel |
Adult access to higher education in Western Europe. What part does vocational experience play? |
---|---|
Autor | Manning, Sabine |
Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 1 (1995) 2, S. 113-122 ![]() |
Dokument | Volltext (169 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Beruf; Berufserfahrung; Qualifikation; Studium; Hochschulzulassung; Zweiter Bildungsweg; Internationaler Vergleich; Erwachsener; Frankreich; Großbritannien; Niederlande; Österreich; Schweden; Westeuropa |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 1995 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Adults without proper university entrance qualifications often have in fact a significant advantage: they can draw on vocational experience. This factor is acknowledged in various schemes of adult access to higher education. Recent examples from Austria, Britain, France, the Netherlands, and Sweden have been selected for this paper. Three aspects are looked at in particular: the relevance of vocational qualifications for access to higher education, the function of vocational experience in adult access to higher education, and factors determining current trends in adult access to higher education. Finally, the transnational stimulus of the access schemes is discussed. ( DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 1995 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 13.10.2010 |
Quellenangabe | Manning, Sabine: Adult access to higher education in Western Europe. What part does vocational experience play? - In: Tertium comparationis 1 (1995) 2, S. 113-122 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28620 - DOI: 10.25656/01:2862 |