Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Literacy education in industrialized and developing countries. Changes of perspective and assessment approaches
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 5 (1999) 1, S. 16-31 ZDB
Dokument  (367 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Kompetenz; Forschung; Lesetest; Test; Messverfahren; Entwicklungsland; Forschungsstand; Alphabetisierung; Analphabetismus; Internationaler Vergleich
TeildisziplinInterkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft
Empirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Literacy rates in developing countries have increased significantly during the last decades. This calls for a more complex, multi-faceted and multi-level view of the competencies related to literacy. The article reviews the most recent and visible changes of theoretical perspectives and highlights some of the methodological consequences referring to an adequate measurement of literacy abilities. It is argued that improving the quality of literacy research and the effectiveness of literacy education is of utmost importance for industrialized as well as developing countries. Democracy, cultural participation, employment opportunities, and increase of income are inconceivable without a universal distribution of high standards of literacy among the population. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1999
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.12.2011
QuellenangabeLehmann, Rainer H.: Literacy education in industrialized and developing countries. Changes of perspective and assessment approaches - In: Tertium comparationis 5 (1999) 1, S. 16-31 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-28899 - DOI: 10.25656/01:2889
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)