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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
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Titel
Grenzen des Forschens zwischen dem Norden und dem Süden
Autoren GND-ID; GND-ID;
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 5 (1999) 2, S. 150-162 ZDB
Dokument  (1.095 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsforschung; Bildungssystem; Politische Situation; Wirtschaft; Kultur; Sozioökonomische Lage; Globalisierung; Diskriminierung; Differenz; Forscher; Wissenschaftler; Kommunikation
TeildisziplinInterkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Deutsch):Dieser Beitrag über die Grenzen des Forschens zwischen Norden und dem Süden bietet einen interessanten Einblick in die ungleichen Bedingungen und damit verbundenen Schwierigkeiten der Praxis vergleichender Forschung und deren Auswirkungen auf Forschungskonzepte und Ergebnisse. (DIPF/Orig.)
Abstract (Englisch):The paper presents four steps by means of which the authors want to challenge - once more - the international scientific community to stop injustice within the world-wide scientific system: At first they remind of the impacts of the ongoing globalization for education especially in school-systems. Then they focus on the still prevalent injustice in terms of working-conditions, socio-economic and political security and cultural, post-colonial discrimination which exist for the majority of their colleagues in the South as raw-material for our basic hypothesis. Evidence is given through data which are collected by means of open interviews with three colleagues in West-Africa and in Palestine. The basic hypothesis can be drawn from this second step, which is, that social and cultural discrimination does still exist, when colleagues from the North and from the South meet in research efforts. The authors, therefore, try to analyze three documentations about research in the South. ... The paper is completed by an annex... which summarizes some of the key-points which should be taken into consideration for North-South-cooperation in the field of educational research. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1999
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PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.06.2022
QuellenangabeBühler, Hans; Datta, Asit; Sovoessi, Jacob: Grenzen des Forschens zwischen dem Norden und dem Süden - In: Tertium comparationis 5 (1999) 2, S. 150-162 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-29442 - DOI: 10.25656/01:2944
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