Detailanzeige
Titel |
Does doing effective learning contradict doing music? An analytical short film about neo-liberal influenced practice in a music lesson |
---|---|
Autor |
Wallbaum, Christopher ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 47-68. - (European perspectives on music education; 11) |
Dokument | Volltext (422 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Musikpädagogik; Effektivität; Lernen; Musikunterricht; Lehrmethode; Unterrichtsbeobachtung; Kurzfilm; Videoanalyse; Diskursanalyse; Schottland |
Teildisziplin | Fachdidaktik/musisch-künstlerische Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-3-7113-0138-3; 9783711301383 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2022 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The author from Germany reflects on the question whether or not “effective learning” contradicts “doing music”. He explores this by means of a three-minute analytical short film (ASF), a videographic method, summarising one music lesson from Scotland. The chapter explains and interprets the short film, leading the author to the statement that we have to reconceptualise the meaning of either “effective learning” or “music” in order to make both concepts compatible in practice. This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 11, which focusses on music practices in the classroom, diversity in music making, learning and teaching and praxeological perspectives on music education. (DIPF/Orig.) |
Verlags-URL | http://www.helbling.com/at/de/product/music-is-what-people-do-371130138 |
Beitrag in: | Music is what people do |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 29.08.2024 |
Quellenangabe | Wallbaum, Christopher: Does doing effective learning contradict doing music? An analytical short film about neo-liberal influenced practice in a music lesson - In: Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 47-68. - (European perspectives on music education; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304679 - DOI: 10.25656/01:30467 |