Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
I call it music. Validating diverse music expressions in the classroom in Kenya
Autor
OriginalveröffentlichungBuchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 159-172. - (European perspectives on music education; 11)
Dokument  (231 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7113-0138-3; 9783711301383
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The author from Kenya highlights the importance of music in students’ lives by describing young Kenyans participating in talent shows or performing popular music in the tradition of zilizopendwa at the Kenya Music Festival. She argues that these diverse music expressions should be validated in the classroom – especially in cultural settings where music plays a central role in community life. This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 11, which focusses on music practices in the classroom, diversity in music making, learning and teaching and praxeological perspectives on music education. (DIPF/Orig.)
Verlags-URL
Beitrag in:Music is what people do
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.08.2024
QuellenangabeAkuno, Emily A.: I call it music. Validating diverse music expressions in the classroom in Kenya - In: Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 159-172. - (European perspectives on music education; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304733 - DOI: 10.25656/01:30473
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen