Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
Wissenschaft als Aufgabe in der Demokratie. Zum Kerncurriculum der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 2024
ParalleltitelThe task of science in democracy. On the German Educational Research Association's (GERA) core curriculum for educational studies 2024
Autor
OriginalveröffentlichungErziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 53-64 ZDB
Dokument  (189 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0938-5363; 1862-5231; 09385363; 18625231
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In 2024, the GERA published a new curriculum for educational studies and justified the revision with the challenge of countering anti-democratic movements, among other things. Against this backdrop, the article explores the 2024 curriculum’s political and educational implications and its academic concept. It discusses whether the curriculum achieves its goals of enabling education in the medium of science and assuming social and democratic responsibility. The discussion is based on a perspective of the university which, as a social institution, can only realize its mission in democracy by defending its freedom. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am17.12.2024
QuellenangabeWindheuser, Jeannette: Wissenschaft als Aufgabe in der Demokratie. Zum Kerncurriculum der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 2024 - In: Erziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 53-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321294 - DOI: 10.25656/01:32129; 10.3224/ezw.v35i2.06
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen