Detailanzeige
Titel |
Difference, Multicultural Education, Affirmative Action: The Case of California |
---|---|
Autor | Holub, Renate |
Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 169-177 |
Dokument | Volltext (161 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Verschiedenheit; Multikulturelle Erziehung; Diskriminierung; Soziale Diskriminierung; Bildungspolitik; Geschichte <Histor>; Politik; Gerechtigkeit; Soziale Gerechtigkeit; Anerkennung; Kultur; Ethnie; Kalifornien; USA |
Teildisziplin | Historische Bildungsforschung Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 1996 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | In November of 1996, the electorate of California voted to abolish “affirmative action”. In this article (… the author) trace(s) the history of the “affirmative action” model in California and its impact on multicultural education policies. (… She) also discuss(es) the possible effects of the abolition of “affirmative action” on the multicultural future of the University of California. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 1996 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 16.12.2011 |
Quellenangabe | Holub, Renate: Difference, Multicultural Education, Affirmative Action: The Case of California - In: Tertium comparationis 2 (1996) 2, S. 169-177 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-33304 - DOI: 10.25656/01:3330 |