Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-334658
DOI: 10.25656/01:33465
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-334658
DOI: 10.25656/01:33465
Titel |
"How to public sector?" The key to impactful collaborations between the public sector and service design universities & programs |
---|---|
Autoren |
Mager, Birgit ![]() |
Originalveröffentlichung | Berlin : Logos Verlag Berlin 2024, 117 S. |
Dokument | Volltext (9.679 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Hochschulbildung; Öffentlicher Sektor; Service; Design; Kollaboration; Innovation; Universität; Projekt; Herausforderung; Erfolgsfaktor; Tool |
Teildisziplin | Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8325-5881-9; 3-8325-5881-0; 9783832558819; 3832558810 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2024 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Whether readers are teaching service design in higher education or practicing it in the public sector, this publication provides critical insights and tools for successful service design collaborations. Often, university collaborations - and especially student projects - are the entry point for integrating service design into the public sector, and thus the gateway to citizen-centered, co-creative, innovation-driven change in the public sector. This publication and the associated Miroverse Toolbox will help service design partners to critically reflect on the value of these collaborations and to develop clear recommendations and tools for success. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 29.09.2025 |
Quellenangabe | Mager, Birgit; Davis, Meredith: "How to public sector?" The key to impactful collaborations between the public sector and service design universities & programs. Berlin : Logos Verlag Berlin 2024, 117 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-334658 - DOI: 10.25656/01:33465 |