Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-41661
DOI: 10.25656/01:4166; 10.3384/rela.2000-7426.rela0024
URN: urn:nbn:de:0111-opus-41661
DOI: 10.25656/01:4166; 10.3384/rela.2000-7426.rela0024
Titel |
The development of the professionalism of adult educators: a biographical and learning perspective |
---|---|
Autoren | Maier-Gutheil, Cornelia; Hof, Christiane |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 75-88 |
Dokument | Volltext (294 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Professionalität; Professionalisierung; Qualitative Forschung |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2011 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | To investigate the development of the professionalism of adult educators, we compare individuals’ narratives of their professional work at different times in their biographies. Using data from a qualitative longitudinal study, the paper includes two case studies through which we show phases of learning in the development of professionalism. We reconstruct forms and meanings of learning in this process. The study allows insights into differences in professional learning during the life course and the influence of institutional and social context in the development of professionalism. (DIPF/orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 10.10.2011 |
Quellenangabe | Maier-Gutheil, Cornelia; Hof, Christiane: The development of the professionalism of adult educators: a biographical and learning perspective - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 75-88 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41661 - DOI: 10.25656/01:4166; 10.3384/rela.2000-7426.rela0024 |