Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Competing discourses and the positioning of students in an adult basic education programme
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 107-121 ZDB
Dokument  (296 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Lernprozess; Hochschule; Partizipation; Poststrukturalismus; Inklusion; Exklusion; Dänemark; Gesundheitsvorsorge
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426; 20007426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article presents a case study of the learning processes of students enrolled in an adult basic education programme in the social and health care sector in Denmark. Theoretically the project draws on ‘positioning theory’, i.e. a poststructuralist approach. The issues being researched are how the students are positioned and position themselves in relation to the discourses mobilised in the programme. A qualitative inquiry, the empirical aspects consist of observations, interviews and studying documents. In addition to suggesting that competition exists between the opposing discourses mobilised in the programme, the preliminary constructions presented in this article point to processes that involve the inclusion and exclusion of students. (DIPF/orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2011
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela0039
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.10.2011
QuellenangabeWinther Jensen, Anne: Competing discourses and the positioning of students in an adult basic education programme - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 2 (2011) 1, S. 107-121 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-41695 - DOI: 10.25656/01:4169
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)