Detailanzeige
Titel |
Does inspection under-rate Apprenticeship training by employers? Evidence from England |
---|---|
Autoren | Lewis, Paul; Ryan, Paul |
Originalveröffentlichung | Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 39-63 |
Dokument | Volltext (209 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Berufsausbildung; Inspektion; Qualitätssicherung; Betriebliche Berufsausbildung; Schulische Berufsausbildung; Privatunternehmen; Öffentliches Unternehmen; Wirkungsanalyse; England |
Teildisziplin | Berufs- und Wirtschaftspädagogik Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 1877-6337; 18776337 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2009 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | A salient feature of the ’training market’ through which public training programmes are often organised is the external inspection of training providers. The inspection of providers of Apprenticeship training in England has been shown to focus more on procedural than on substantive attributes. From a statistical and qualitative analysis of the content of inspection reports on training providers, we infer that this proceduralist bias distorts information on training quality by type of provider. Training sponsored by employers is made to appear less effective relative to that offered by specialist training organisations. The informational distortion is largely limited to private sector employers: other employer categories perform similarly to specialist training providers. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Empirical research in vocational education and training Jahr: 2009 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 10.01.2012 |
Quellenangabe | Lewis, Paul; Ryan, Paul: Does inspection under-rate Apprenticeship training by employers? Evidence from England - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 39-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51573 - DOI: 10.25656/01:5157 |