Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
Titel
Does inspection under-rate Apprenticeship training by employers? Evidence from England
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 39-63 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Berufsausbildung; Inspektion; Qualitätssicherung; Betriebliche Berufsausbildung; Schulische Berufsausbildung; Privatunternehmen; Öffentliches Unternehmen; Wirkungsanalyse; England
TeildisziplinBerufs- und Wirtschaftspädagogik
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):A salient feature of the ’training market’ through which public training programmes are often organised is the external inspection of training providers. The inspection of providers of Apprenticeship training in England has been shown to focus more on procedural than on substantive attributes. From a statistical and qualitative analysis of the content of inspection reports on training providers, we infer that this proceduralist bias distorts information on training quality by type of provider. Training sponsored by employers is made to appear less effective relative to that offered by specialist training organisations. The informational distortion is largely limited to private sector employers: other employer categories perform similarly to specialist training providers. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2009
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2012
Empfohlene ZitierungLewis, Paul; Ryan, Paul: Does inspection under-rate Apprenticeship training by employers? Evidence from England - In: Empirical research in vocational education and training 1 (2009) 1, S. 39-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51573
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)