Detailanzeige
Titel |
Individualized outcome evaluation. How to share responsibility to (im)prove competence and performance |
---|---|
Autor | Ohl-Loff, Astrid |
Originalveröffentlichung | Hochschule und Weiterbildung (2013) 1, S. 65-69 |
Dokument | Volltext (469 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Kompetenzentwicklung; Kompetenzmessung; Lernprozess; Lernerfolgsmessung; Evaluationsforschung; Weiterbildung; Studienziel; Lernumgebung |
Teildisziplin | Erwachsenenbildung / Weiterbildung Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0174-5859; 01745859 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2013 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Dealing with competencies, the question occurs how to support and prove outcome and performance of individual competencies. Furthermore, who is in charge of developing competencies and by that, developing performance? Most teachers and trainers are familiar with so-called Happy Sheets: Short-term formative evaluation papers, regularly used at the end of a didactically adjusted learning process in a limited and protected learning environment. What do Happy Sheets measure? They measure the feeling that students have according to what they (might) have learnt. They look backwards. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Hochschule und Weiterbildung Jahr: 2013 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 15.09.2014 |
Quellenangabe | Ohl-Loff, Astrid: Individualized outcome evaluation. How to share responsibility to (im)prove competence and performance - In: Hochschule und Weiterbildung (2013) 1, S. 65-69 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89034 - DOI: 10.25656/01:8903 |