Detailanzeige
Titel |
Musical identities, learning and education: Some cross-cultural issues |
---|---|
Autor | Green, Lucy |
Originalveröffentlichung | Clausen, Bernd [Hrsg.]: Vergleich in der musikpädagogischen Forschung. Essen : Die Blaue Eule 2011, S. 11-34. - (Musikpädagogische Forschung; 32) |
Dokument | Volltext (1.155 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Musikpädagogik; Vergleichende Forschung; Identität; Lernen; Formale Bildung |
Teildisziplin | Fachdidaktik/musisch-künstlerische Fächer |
Sonstige beteiligte Institutionen | Arbeitskreis Musikpädagogische Forschung (AMPF) |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-3-89924-323-9; 9783899243239 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2011 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | In sum, the aims of this paper are to consider some of the ways in which individual musical identities are formed through formal and informal music-learning across a range of contexts afforded by the contemporary dialectical relations between local and global musical cultures; to suggest some ways in which both similarities and differences occur in the processes of musical identity-formation and the content of musical identities; and to consider some of the effects of globalisation and localisation in relation to the provision and content of formal music education. (DIPF/Orig.) |
Beitrag in: | Vergleich in der musikpädagogischen Forschung |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 29.04.2014 |
Quellenangabe | Green, Lucy: Musical identities, learning and education: Some cross-cultural issues - In: Clausen, Bernd [Hrsg.]: Vergleich in der musikpädagogischen Forschung. Essen : Die Blaue Eule 2011, S. 11-34. - (Musikpädagogische Forschung; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89694 - DOI: 10.25656/01:8969 |