Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelHow students of preschool education perceive their play competences. An analysis of their involvement in children’s play
ParalleltitelKako studentje predsolske vzgoje zaznavajo svoje kompetence za igro. Analiza njihove v kljucenosti v otrosko igro
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 5 (2015) 1, S. 111-130
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Spiel; Vorschulerziehung; Kind; Kindertagesstätte; Spielerisches Lernen; Spielregel; Kompetenz; Erzieher; Erzieherrolle; Kindergarten; Kind-Erzieher-Beziehung; Frühpädagogik; Student; Selbsteinschätzung; Kommunikation; Spielerziehung; Spielfähigkeit; Spielforschung; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung; Kroatien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Pädagogik der frühen Kindheit
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Preschool teachers play a very important but highly sensitive role in preschool children’s play. It is therefore very important to build their play competences in a quality way. As this is not easily achieved, the main objective of the present study was to analyse the roles of students of preschool education in children’s play. The study included 36 students enrolled at the Faculty of Teacher Education in Rijeka, Croatia. Through a qualitative analysis of the students’ preparations for their practice, it was determined that the majority of students use didactic play and play with rules with children. Although the students demonstrated the expected role in children’s play, which positively influenced the educational work and the overall well-being of the children, some of the students were not decisive. Thus, the question arises as to how to improve the acquisition of play competences in students of preschool education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2015
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am27.04.2015
Empfohlene ZitierungTatalovic Vorkapic, Sanja; Katic, Vesna: How students of preschool education perceive their play competences. An analysis of their involvement in children’s play - In: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 111-130 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106408
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)