Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: How students of preschool education perceive their play competences. An analysis of their involvement in children’s play
Paralleltitel: Kako studentje predsolske vzgoje zaznavajo svoje kompetence za igro. Analiza njihove v kljucenosti v otrosko igro
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 111-130
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Spiel; Vorschulerziehung; Kind; Kindertagesstätte; Spielerisches Lernen; Spielregel; Kompetenz; Erzieher; Erzieherrolle; Kindergarten; Kind-Erzieher-Beziehung; Frühpädagogik; Student; Selbsteinschätzung; Kommunikation; Spielerziehung; Spielfähigkeit; Spielforschung; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung; Kroatien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Pädagogik der frühen Kindheit
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Preschool teachers play a very important but highly sensitive role in preschool children’s play. It is therefore very important to build their play competences in a quality way. As this is not easily achieved, the main objective of the present study was to analyse the roles of students of preschool education in children’s play. The study included 36 students enrolled at the Faculty of Teacher Education in Rijeka, Croatia. Through a qualitative analysis of the students’ preparations for their practice, it was determined that the majority of students use didactic play and play with rules with children. Although the students demonstrated the expected role in children’s play, which positively influenced the educational work and the overall well-being of the children, some of the students were not decisive. Thus, the question arises as to how to improve the acquisition of play competences in students of preschool education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2015
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 27.04.2015
Empfohlene Zitierung: Tatalovic Vorkapic, Sanja; Katic, Vesna: How students of preschool education perceive their play competences. An analysis of their involvement in children's play - In: CEPS Journal 5 (2015) 1, S. 111-130 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106408