Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Generalist teachers' development in teaching songs in class
Autoren
OriginalveröffentlichungBuchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 87-108. - (European perspectives on music education; 11)
Dokument  (908 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7113-0138-3; 9783711301383
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The two authors from Switzerland explore the development of two specific skills of generalist teachers in music education related to teaching songs. On the one hand, they study how generalists use musical instruments; on the other hand, they focus on how teachers guide the class from a state of non-singing into ensemble singing, using a variety of signals. Methodologically, they use an innovative transcription method: Lesson Activities Map (LAMap), a transcription system to visualise a lesson. This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 11, which focusses on music practices in the classroom, diversity in music making, learning and teaching and praxeological perspectives on music education. (DIPF/Orig.)
Verlags-URL
Beitrag in:Music is what people do
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.08.2024
QuellenangabeHürlimann, Anna Elisa; Savona, Annamaria: Generalist teachers' development in teaching songs in class - In: Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 87-108. - (European perspectives on music education; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304695 - DOI: 10.25656/01:30469
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen