Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
European perspectives on improvisation in music education. Five empirical studies at a glance
Autoren
OriginalveröffentlichungBuchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 125-138. - (European perspectives on music education; 11)
Dokument  (228 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7113-0138-3; 9783711301383
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In a multinational team the authors from Germany, Finland, Austria, Scotland and Spain provide European perspectives on improvisation in music education. The chapter contains a summary of five studies followed by a comparative overview of their central aspects and an analysis of the main points arising from the symposium discussion. The contribution reveals the diversity and richness of musical improvisation in distinct educational contexts. This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 11, which focusses on music practices in the classroom, diversity in music making, learning and teaching and praxeological perspectives on music education. (DIPF/Orig.)
Verlags-URL
Beitrag in:Music is what people do
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.08.2024
QuellenangabeTreß, Johannes; Siljamäki, Eeva; Schunter, Julian; MacGlone, Una; Lage-Gómez, Carlos; Krämer, Oliver: European perspectives on improvisation in music education. Five empirical studies at a glance - In: Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 125-138. - (European perspectives on music education; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304719 - DOI: 10.25656/01:30471
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen