Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Folk music in the Czech music classroom
Autoren
OriginalveröffentlichungBuchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 189-201. - (European perspectives on music education; 11)
Dokument  (298 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7113-0138-3; 9783711301383
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The authors from Czech Republic present the results of studies on folk music in Czech music classrooms, conducted at the Department of Music at Masaryk University from 2019 to 2021. Analysing data collected with online questionnaires they investigate the importance that teachers attribute to folk music and the role folk music plays in the music classroom – also in comparison with other genres. This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 11, which focusses on music practices in the classroom, diversity in music making, learning and teaching and praxeological perspectives on music education. (DIPF/Orig.)
Verlags-URL
Beitrag in:Music is what people do
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.08.2024
QuellenangabeSedláček, Marek; Kučerová, Judita: Folk music in the Czech music classroom - In: Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 189-201. - (European perspectives on music education; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304754 - DOI: 10.25656/01:30475
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen