Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-320179
DOI: 10.25656/01:32017; 10.14361/9783839473788
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-320179
DOI: 10.25656/01:32017; 10.14361/9783839473788
Titel |
Critical datafication literacy. A framework and practical approaches |
---|---|
Autor |
Sander, Ina ![]() |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : transcript 2024, 291 S. - (Digitality and education; 2) |
Dokument | Volltext (10.823 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Big Data; Digitalisierung; Medien; Digitale Medien; Internet; Medienerziehung; Digitaltechnik; Daten; Online; Kompetenz; Technologische Entwicklung; Bildung; Politische Bildung; Kritische Pädagogik; Medienkompetenz; Ressource; Online-Angebot; Lernmaterial; Empirische Untersuchung; Literaturübersicht; Inhaltsanalyse; Interview; Umfrage |
Teildisziplin | Medienpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8394-7378-8; 978-3-8376-7378-4; 9783839473788; 9783837673784 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2024 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Bemerkung | Die Appendices III-IX sind online abrufbar unter https://tvl.ink/9783839473788 |
Abstract (Englisch): | Despite the increasing influence of data technologies on our world, many people still lack a profound understanding of what this ›datafication‹ means for their lives and our societies. The author argues that this knowledge gap cannot be addressed by digital skills alone, but that more critical and empowering approaches are needed. Through a review of existing literacies, an analysis of established education concepts, and empirical research on online educational resources about datafication, she develops a framework for »critical datafication literacy«. Novel insights on the design strategies, pedagogical methods and challenges of practitioners who foster such education add to her analysis. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 12.11.2024 |
Quellenangabe | Sander, Ina: Critical datafication literacy. A framework and practical approaches. Bielefeld : transcript 2024, 291 S. - (Digitality and education; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-320179 - DOI: 10.25656/01:32017; 10.14361/9783839473788 |