Detailanzeige
Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341959
DOI: 10.25656/01:34195; 10.35468/6193-18
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341959
DOI: 10.25656/01:34195; 10.35468/6193-18
| Titel |
The role of theoretical and cultural pre-understandings – a commentary |
|---|---|
| Autor |
Miyamoto, Yuichi |
| Originalveröffentlichung | Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 211-219 |
| Dokument | Volltext (774 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Qualitative Forschung; Theorie; Kultur; Rekonstruktion; Methode; Annahme; Forschung |
| Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Empirische Bildungsforschung |
| Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
| ISBN | 978-3-7815-6193-9; 978-3-7815-2731-7; 9783781561939; 9783781527317 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2025 |
| Begutachtungsstatus | Peer-Review |
| Abstract (Englisch): | In this article, the author looks back and reflects on the contributions in section 3, discussing the role of theoretical and cultural pre-understandings and presumptions. Achievements and challenges of qualitative research are discussed based on the contributions. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (Deutsch): | In diesem Artikel blickt der Autor zurück und reflektiert die Beiträge in Teil 3, um die Rolle von theoretischen und kulturellen Vorverständnissen und Annahmen zu erörtern. Anhand der Beiträge werden Leistungen und Herausforderungen der qualitativen Forschung diskutiert. (DIPF/Orig.) |
| Beitrag in: | Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
| Eintrag erfolgte am | 29.10.2025 |
| Quellenangabe | Miyamoto, Yuichi: The role of theoretical and cultural pre-understandings – a commentary - In: Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 211-219 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341959 - DOI: 10.25656/01:34195; 10.35468/6193-18 |