search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Chronicling the Intersectional Lives of Blackwomen Academics and MAMAscholars
Parallel titleEine Chronik intersektionaler Lebensentwürfe von Blackwomen Academics und MAMAscholars
Authors
SourceZeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung : ZeM 2 (2023) 2, S. 126-139 ZDB
Document  (218 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2701-2476; 2701-2484; 27012476; 27012484
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Being a Blackwoman and a mother are two complicated realities that are difficult for many to fully and deeply understand. Couple those lived experiences with the role of an academic and you seemingly become a unicorn: a mythical and supernatural being. It is a reality the authors contend with daily as Blackwomen academics and MAMAscholars (emphasis on MAMA). In this essay, the authors attempt to make plain what is undeniably nuanced and make visible what is highly invisible: the lived experiences of Blackwomen, MAMAscholars in academia. The authors share their story in vignettes to encourage readers to be in solidarity with Blackwomen academics (faculty and students) to undo the intersectional erasure and disposability politics that undermine Blackwomen’s wellbeing in (and outside) the academy. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Eine Schwarze Frau und eine Mutter zu sein, sind zwei komplizierte Realitäten, die für viele schwer zu verstehen sind. Kombiniert man diese gelebten Erfahrungen mit der Rolle einer Akademikerin, wird man scheinbar zu einem Einhorn: ein mythisches und übernatürliches Wesen. Es ist eine Realität, mit der die Autorinnen als Blackwomen Academics und MAMAscholars (Betonung auf MAMA) täglich zu kämpfen haben. Mit diesem Essay versuchen die Autorinnen zu verdeutlichen, was unbestreitbar nuanciert und in hohem Maße unsichtbar ist: die gelebten Erfahrungen von Blackwomen, MAMAscholars in der Wissenschaft. Die Autorinnen erzählen ihre Geschichte in Vignetten, um die Leser:innen zu ermutigen, sich mit Blackwomen Academics zu solidarisieren, um die intersektionale Auslöschung und die Politik der Austauschbarkeit, die das Wohlergehen Schwarzer Frauen in (und außerhalb) der Wissenschaft untergräbt, zu überwinden. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.09.2025
CitationHaynes, Chayla; Stewart, Saran: Chronicling the Intersectional Lives of Blackwomen Academics and MAMAscholars - In: Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung : ZeM 2 (2023) 2, S. 126-139 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340004 - DOI: 10.25656/01:34000; 10.3224/zem.v2i2.02
export files

share content at social platforms