search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Horizonte weltbürgerlich-transformatorischer Friedenspädagogik bei Gandhi und Montessori
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 2, S. 15-19 ZDB
Document  (317 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 2699-5549; 14344688; 26995549
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Wenn es um den Zusammenhang von gesellschaftlicher Transformation und pädagogischen Reformen geht, lohnt ein systematischer Blick zurück. Dies wird in diesem Beitrag versucht, in dem Transformation, Kosmopolitismus und Friedenspädagogik am Beispiel von Gandhi und Montessori durchgespielt und auf aktuelle Vorstellungen einer Global Citizenship Education bezogen werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):When it comes to the connection between social transformation and educational reforms, it is worth taking a systematic look back. This is attempted in this article, in which transformation, cosmopolitanism and peace education are analysed using the examples of Gandhi and Montessori and related to current ideas of global citizenship education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.09.2025
CitationNeff, Judith; Lang-Wojtasik, Gregor: Horizonte weltbürgerlich-transformatorischer Friedenspädagogik bei Gandhi und Montessori - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 2, S. 15-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340150 - DOI: 10.25656/01:34015; 10.20377/zep-27
export files

share content at social platforms