search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Evaluation zwischen Praxis und Wissenschaft. Zum Potenzial der dokumentarischen Evaluationsforschung bei der Evaluation von Schulprojekten und im Feld Globalen Lernens
Authors ;
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 2, S. 8-14 ZDB
Document  (551 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsinhalt; Wissen; Erziehungsziel; Evaluation; Evaluationsforschung; Projektunterricht; Werturteil; Globales Lernen; Bewertung; Praxis; Theorie; Dokumentation
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Gegenstand des Beitrags ist die dokumentarische Evaluationsforschung, eine spezifische Ausprägung qualitativ-empirischer Sozialforschung, die anhand von Beispielen aus unserer Evaluationspraxis vorgestellt wird. Diese Evaluationen selbst sind aber nicht Gegenstand des Beitrags. Vielmehr gilt es zu zeigen, inwiefern die dokumentarische Evaluationsforschung mit dem Spannungsverhältnis zwischen Forschung und Praxis umgeht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article introduces the documentary evaluation research-approach, a specific shape of qualitative-empirical social research. This approach is described on the basis of examples of the authors' practical experience with evaluation. The evaluation projects themselves are not taken into consideration as it is the aim of the article to show how the documentary evaluation research deals with the tension between research and practice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2008
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.04.2015
CitationAsbrand, Barbara; Schröder, Ute B.: Evaluation zwischen Praxis und Wissenschaft. Zum Potenzial der dokumentarischen Evaluationsforschung bei der Evaluation von Schulprojekten und im Feld Globalen Lernens - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 2, S. 8-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103327 - DOI: 10.25656/01:10332
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)