search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Original Title
Die Problematik der der "Zeitschrift für Pädagogik" gemeldeten Promotionen und Habilitationen
Parallel titleThe issue of the doctoral theses and habilitations registered with the “Zeitschrift für Pädagogik”
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 5, S. 734-756 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Erziehungswissenschaft; Datenerfassung; Habilitation; Dissertation; Promotion; Daten; Veröffentlichung; Dokumentation; Deutschland
sub-disciplineGeneral Educational Science
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das empirische Wissen, das die deutsche Erziehungswissenschaft über ihre Promotionen und Habilitationen besitzt, ist verbesserbar. Zwar stehen zwei Datenpools zur Verfügung - die von der DGfE herausgegebenen Datenreporte und die jährlich in der ZfPäd abgedruckten Listen -, aber hier wie dort sind Fehler und Lücken nachweisbar. Der Beitrag zeigt mit besonderem Schwerpunkt auf die ZfPäd nicht nur solche Fehler und Lücken auf, sondern setzt die Datenpools für bestimmte Zeiträume auch ins Verhältnis zueinander und macht Vorschläge zur Beseitigung der Mängel. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The German educational science's empirical knowledge of the doctoral theses and habilitations published in this field is improvable. Although two data pools are available - the data reports published by the DGfE (German Society for Educational Science) and the lists printed annually in the Zeitschrift für Pädagogik - errors and gaps can be detected in both of these. The contribution does not only reveal such errors and gaps - with special emphasis on the ZfPäd - it also compares the data pools for specific periods of time and makes suggestions as to how to remedy these defects. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2012
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication31.03.2015
Suggested CitationKauder, Peter: Die Problematik der der "Zeitschrift für Pädagogik" gemeldeten Promotionen und Habilitationen - In: Zeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 5, S. 734-756 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104026
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)