search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleBildung für die Welt im Jahr 2050
Authors ;
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 36 (2013) 3, S. 4-10 ZDB
Document
Keywords (German)Bildung; Gerechtigkeit; Globales Lernen; Umwelt; Umweltschutz; Nachhaltige Entwicklung; Belastung; Wachstum
sub-disciplineGeneral Educational Science
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die globalen Herausforderungen sind seit langem bekannt, die Grenzen des Wachstums lange überschritten und die Überlebensfähigkeit des Planeten ist ernsthaft in Gefahr. Welche Optionen eröffnet Bildung, um jenseits der Informationsvermittlung für die Schaffung einer zukunftsfähigen Welt zu motivieren? Welche Herausforderungen sind damit im globalen Maßstab verbunden? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The global challenges are well-known. We are exploiting our planet beyond the limit. Not only the biodiversity is in danger, but also the mere existence of mankind. What kind of options does education offer, to motivate for a creation of a sustainable world beyond procurement of information? What challenges does this involve in the global context? (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2013
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.05.2015
Suggested CitationDatta, Asit; Lang-Wojtasik, Gregor: Bildung für die Welt im Jahr 2050 - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 36 (2013) 3, S. 4-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106236
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)