search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Plädoyer für das Unerwartete. Kulturelle Bildung in der (Ganztags-)Schule
Author
SourceAppel, Stefan [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]: Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt. Schwalbach, Taunus : Wochenschau Verl. 2012, S. 44-55. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2012)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Kultur; Transfer; Schule; Ganztagsschule; Ästhetische Erziehung; Musische Erziehung; Kulturelle Bildung; Kulturbegriff; Wirkung
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-89974-717-1; 3-89974-717-8
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Verfasser hält [...] ein Plädoyer für die kulturelle Bildung in der (Ganztags-) Schule. Er weist auf Unterschiede und Gemeinsamkeiten von Kultur und Schule hin und plädiert für die Wiederentdeckung der erweiterten Möglichkeiten, kulturelle Angebote in der Schule in größerem Maße zu realisieren. (DIPF/Orig.)
is part of:Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication20.05.2015
Suggested CitationWeiß, Wolfgang W.: Plädoyer für das Unerwartete. Kulturelle Bildung in der (Ganztags-)Schule - In: Appel, Stefan [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]: Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt. Schwalbach, Taunus : Wochenschau Verl. 2012, S. 44-55. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2012) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-107142
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)