details
Original Title |
Pädagogische Perspektiven der Humanethologie |
---|---|
Parallel title | Pedagogical perspectives of human ethology |
Author | Neumann, Dieter |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 201-227 |
Document | full text (2.523 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungstheorie; Pädagogik; Pädagogisches Denken; Ethologie; Anthropologie; Naturwissenschaften; Ethik; Moral; Wissenschaftstheorie; Humanethologie |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Forschungsbereich der Humanethologie wird in seinen verschiedenen theoretischen Varianten und in seinen streuenden Schlußfolgerungen dargestellt und erörtert. Zentral ist dabei die Frage der Entstehung und der Grundlagen von moralischen Vorstellungs- und Handlungsmustern. Überprüft wird die Bedeutung naturdeterministischer Erklärungsangebote für traditionelles und modernes pädagogisches Denken. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The author describes and discusses the research field of human ethology in its different theoretical variants and wide-ranging conclusions. The crucial question is that of the development and the basis of moral patterns of Cognition and of action. The significance of naturalistic deterministic explanations for traditional and modern pedagogical thinking is examined. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1994 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.05.2016 |
Citation | Neumann, Dieter: Pädagogische Perspektiven der Humanethologie - In: Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 201-227 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-108369 - DOI: 10.25656/01:10836 |